Helloooooo peeeeeps! :) - Reisverslag uit Eastbourne, Verenigd Koninkrijk van Alyt Haanstra - WaarBenJij.nu Helloooooo peeeeeps! :) - Reisverslag uit Eastbourne, Verenigd Koninkrijk van Alyt Haanstra - WaarBenJij.nu

Helloooooo peeeeeps! :)

Door: Alyt Haanstra

Blijf op de hoogte en volg Alyt

29 Februari 2016 | Verenigd Koninkrijk, Eastbourne

Hello lieve mensjes,

Zoals vele van jullie wel weten ben ik weer uit het kleine kikkerlandje van ons vertrokken.

Na 3 geweldige weken in de States ben ik nu aangekomen in het pittoreske Engeland. Eastbourne wel te verstaan.

First things first; eerst even over Amerika.

Wat was dat ge-wel-dig. 3 weken lang genoten met Saar en Marijke. We begonnen onze trip in San Francisco waar we een aantal dagen verbleven bij de tante van Moise (thankyouuuuuu). Hier hebben we Alcatraz bezocht en hebben we de stad ontdekt. Wat een geweldige plek. In het begin was het nog wel wat frisjes hier, maar goed dat is ook logisch als je ziet op welke hoogte San Francisco ligt. De eerste dagen hadden we met z'n 3en erg last van de Jetlag. Zo zaten we zomaar midden in de nacht om 3u bij elkaar op bed te overleggen wat we moesten doen met ons leven. Gelukkig ging dit na een weekje over en zaten we vol op in het Amerikaanse ritme.

Na 5 dagen gingen we door naar Santa Barbara. We verplaatsten ons met Greyhound bus (erg goedkoop vervoersmiddel voor zo'n reis), en na een 9u durende trip waren we aangekomen in het zonnige SB. Heerlijk!! We gingen van 14 graden in San Fran naar 22 graden in Santa B. De dagen hier waren gevuld met shoppen, naar het strand gaan en genieten van het weer.

Na 2 dagen gingen we naar Los Angeles. Ik moet zeggen ik had eigenlijk hele lage verwachtingen van deze stad. De temperaturen bleven stijgen en op een gegeven moment bevonden we ons in 33 graden celcius. We zaten de eerste nacht in een Hostel op Venice Beach. Hier hebben we hele leuke mensen ontmoet die we verder in onze reis nog tegen gekomen zijn. Daarna gingen we couch surfen bij de coolste dude ever, Jesse. In de 4 dagen in LA zijn we 2x naar Venice Beach geweest (het was heerlijk weer dus hier wouden we van profiteren), hebben we de Walk of Fame gelopen en zijn we naar het Hollywood Sign gehiked. LA was voor mij echt een geweldige ervaring die ik niet had willen missen.

Daarna gingen we voor 2 nachtjes naar Las Vegas waar we gefeest hebben in echte Hangover style. Serieus, er komen nog steeds vlagen voorbij van die nacht die ik me nu pas herinner. (Oeps sorry heit en mem). Na 2 geweldige dagen in LV gingen we op pad met onze eigen gehuurde Nissan Rogue (en ik mocht rijden) over route 66 naar de Grand Canyon.

Waaaaaauw, wat een geweldig natuurwonder. Echt prachtig, ik heb mijn ogen uitgekeken. Zo genoten daar. Zo prachtig dat er sneeuw lag, en daar de zon zien opkomen. Echt een aanrader voor alle travellers onder ons. Na 2 heerlijke dagen daar gingen we weer terug naar Las Vegas waar we nog 3 nachten gefeest hebben met mensen die we kenden uit SB en LA.

Na Las Vegas terug naar San Fran voor de laatste dag. En toen zaten die drie weken er toch echt op. Geen dollars meer, geen Red Robin, geen gereis met z'n 3en en geen heerlijk weer. Back to reality --> you think?

Na 14u te hebben gevlogen landen we op zaterdag ochtend op Schiphol. Ik ben in totaal 5 dagen thuis geweest. En natuurlijk stonden deze 5 dagen voor mij in het thema van maar 1 persoon; mijn lieve Jeroen.

Na 5 daagjes te hebben genoten in Nederland en te wennen aan de tijd, was het tijd voor de volgende bestemming. Fasten your seatbelts we're going to London baby. Samen met 3 lieve vriendinnetjes zijn we op de vroege donderdagochtend op het vliegveld gestapt voor 2 hele leuke dagen in London.

Heerlijk de toerist uitgehangen en gelachen met z'n 4en. Maar op zaterdag ochtend was het dan zover; mijn avontuur zou nu echt beginnen. Marijke landde al heel vroeg in de ochtend en dus verliet ik in mijn eentje London via metro (hell yeah I did that!!!) en trein en ging opweg naar Gatwick Airport om mn verloren tweelingzus op te halen.

Met z'n 2en gingen we vervolgens in de trein naar Eastbourne. Al in de vroege ochtend kwamen we aan en werden we naar ons staff house gebracht; Silverdale. Marijke en ik delen een kamer met z'n 2en wat erg gezellig is!! Gelukkig zijn we aan elkaar gewend en is niks nieuw meer (lees we kunnen gewoon scheetjes laten en praten in onze slaap).

Op zaterdag zijn we gelijk de stad ingedoken opzoek naar een sportschool, iedereen die mij een beetje kent weet dat ik chagrijnig word als ik niet op tijd mijn workout er in kan proppen. So here we go. Daarna lekker door de stad gelopen en een kleine shopsessie gedaan en Eastbourne verkend met z'n 2en. Zaterdag avond gingen we vroeg slapen want we waren beide gesloopt van alle indrukken.

Op zondag ging het wekkertje weer vroeg want het was tijd voor Arms en Abs vandaag. Na een heftige twee uur durende sessie in de sportschool zijn we de staff canteen in gedoken en hebben we genoten van een heerlijk grote lunch. Daarna zijn we met een jongen uit onze Staffhouse naar de stad gegaan en hebben we onze uurtjes daar gesleten. S'avonds zijn we met een hele groep naar een pub gegaan en hebben we een paar drankjes gedronken. Het is hier wel een heel stuk duurder dan in Amerika helaas... :(

Op maandag ochtend zou het dan zover zijn, zij het niet dat onze rondleiding en inductie in het hotel niet doorging. Helaas was diegene die onze rondleiding moest verzorgen van de trap gevallen en bleef een dagje met het pootje omhoog (volkomen begrijpelijk). Wel kregen we onze badge, gilet en te horen waar we zouden werken. Hell yeah I'm in the bar!!! Whie, zo ja ik sta dus in de bar en marijke staat op Roomservice. beide zijn we erg blij met onze positie haha.

Na deze gefaalde inductie gingen we weer naar de sportschool voor een heftige legday. man oh man.. ik kon niet meer lopen na deze workout, maar wat een heerlijk gevoel is het om eindelijk weer te knallen!
Bij thuiskomst lekker een lunch gemaakt voor onszelf. Het is hier nogal lastig om 'echt' glutenvrij te eten wat betreft het eten in de canteen dus ik heb zelf nogal een voorraad in geslagen zodat ik zelf ook eten kan maken wat ik wél mag hebben. Na de lunch kwamen twee van onze huisgenoten met het leuke idee om naar Brighton te gaan met z'n 4en.

And so we did. Gezellig de stad veroveren. Ik was natuurlijk na de eerste 5 minuten al in slaap gevallen in de bus dus van het landschap heb ik weinig meegekregen (hihi oeps). Maar super leuke stad Brighton! Echt een leuke dag vol met grapjes, ouwehoeren en sightseeing! --> aanrader.

Bij thuiskomst hebben we ons even terug getrokken op onze kamer en dat is wanneer ik besloten heb om deze blog te schrijven. Wat een anticlimax haha.

Morgen is dan onze echte inductie en krijgen we ons rooster te horen. Ik denk dat wanneer ik eenmaal aan het werk ga ik wel een beetje mijn plekje hier begin te krijgen. Begrijp me niet verkeerd ik heb het onwijs naar mijn zin, maar zelfs ik moet soms even wennen aan een nieuwe omgeving. Gelukkig ben ik omringt door onwijs leuke mensen en maakt dat het een onvergetelijke ervaring, nu al.

Ik denk dat naarmate mijn verblijf hier vordert mijn Nederlands telkens slechter wordt, maar hé dat is een goed teken want dan ben ik veel met Engels bezig. Het grootste pluspunt aan Eastbourne is absoluut het heerlijke engelse accent; echt genieten als ik dat hoor.

Eastbourne zelf is echt een schattig stadje heerlijk aan het strand. Marijke en ik gaan werken in The Grand Hotel wat pal aan het strand en de promenade ligt. Als ik naar buiten stap voel ik de zeewind op mijn gezicht wat een aangenaam kalmerend effect heeft op mij.

Ik zal jullie dus zo nu en dan op de hoogte houden met een blogpost. Ik ben wel van plan om ze dan wat uitgebreider te maken maar ik moest nu in 1 post 4 weken beschrijven en als ik dat gedetailleerd zou doen zouden jullie woensdag nog aan het lezen zijn. Ik hoop dat er niet teveel spel fouten en grammatica fouten in zitten want ik schijn daar nog al een handje van te hebben.

Ik hoop dat ik niet al te langdradig ben en dat jullie het leuk vinden om dit te lezen!

Enjoy my darlings.

Veel Engelse kusjes xxxxx


  • 29 Februari 2016 - 22:21

    Jaimy:

    Leuk om te lezen meis! Heeeel veel plezier in Engeland! Geniet ervan <3 See you in Summer:)

  • 01 Maart 2016 - 10:26

    Caroline:

    Superleuk allemaal Alyt! Ik weet dat we elkaar niet zo goed kennen, maar als je eens naar London wil komen laat je het maar weten!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Eastbourne

Alyt

Just keeping you up to date about all the travelling!

Actief sinds 29 Feb. 2016
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 3448

Voorgaande reizen:

29 Februari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: